Een echte zomer hebben we nog niet gehad. De maand juli was qua zonuren vrij somber waarin de zon minder scheen dan gemiddeld. Voor mij alles behalve een straf, want de kou is meer mijn ding. De winterperiode is dan ook mijn favoriete seizoen en voordat we het weten is het zover. De pepernoten liggen in de winkelschappen en de kerst staat alweer voor de deur kerst. Tijd om te beginnen met de voorbereidingen. Je kunt er als onderneming namelijk niet vroeg genoeg bij zijn om in te spelen op de meest feestelijke periode van het jaar. Heb jij al nagedacht hoe jij je marketingacties in een feestjasje steekt. Bizz-Kit deelt graag wat tips met jou.
1.
Stel een content kalender op voor de feestdagen
___
Een goede content planning is cruciaal het hele jaar door. En voor de feestdagen mag deze zeker niet ontbreken. Het zorgt voor een gestructureerde opzet. Allereerst scheelt het je veel kopzorgen, aangezien je minder ad hoc hoeft te werken. Een content kalender is namelijk een planning van jouw social media posts. Je denkt hier van tevoren over na, maakt de posts & zorgt dat deze in een automatisch gepost worden. Weet jij niet waar te beginnen? Wij helpen jou graag verder met een content kalender.
2.
Neem deel aan de social media feestvreugde
___
Verdiep je in je doelgroep en weet wat er op het moment speelt. Sociale media zijn de plek bij uitstek waar mensen volop de feestvreugde beleven. Ze taggen elkaar in cadeautips en tellen samen af naar Kerstmis. Dit is het moment om mee te surfen op die feestelijke golf. Wat dacht je van een online advent kalender. Met iedere dag iets een leuke actie, korting of gratis giveaway bij een bestelling vanaf een bepaald bedrag.
3.
Laat de kerstman langskomen via email
___
Begin november is het ideale moment om aan de slag te gaan met je e-mailmarketing voor de feestdagen. Een feestelijke e-mailcampagne is een must voor elk bedrijf! Personaliseer je nieuwsbrief of koppel er een leuke feestelijke win-actie aan.
4.
Ga voor die groene kerstkaart
___
E-cards versturen is de meest milieuvriendelijke optie, maar misschien niet de meest persoonlijke. Wil je toch liever een echte kaart versturen? Kies dan voor kerstkaarten die op ongebleekt of chloorvrij papier zijn gedrukt. Of wat dacht je ervan om een persoonlijk filmpje op te nemen en je kerstwens digitaal te delen.
5.
Het seizoen van geven
___
December is bij uitstek het seizoen van geven. Maak of koop wat lekkers voor de feestdagen en laat het personaliseren met je huisstijl. Zo stuurt Bizz-Kit ieder jaar koekjes naar klanten om ze een fijne kerst te wensen. Want koekjes zijn ons ding.
Wij hopen dat deze Kerst campagne ideeën je geïnspireerd hebben en mocht je benieuwd zijn wat wij rondom kerst marketing voor jou kunnen betekenen? Wij kunnen jou kerstkaart vormgeven of een speciale social kalender maken voor de maand december. Maar ook voor een toffe campagne kun je bij ons terecht. Neem gewoon eens contact met ons op voor de mogelijkheden.