Wat zet je in je out of office

De zomer komt er weer aan. Je gaat lekker een paar weekjes weg. Toch blijven de mails binnen stromen. Tijd om je out of office melding aan te zetten. Maar wat zet je eigenlijk in je out of office melding. Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

Tone-of-voice

Het is belangrijk dat jouw out of office melding overeenkomt met de tone-of-voice van je bedrijf. Spreek je klanten altijd formeel of informeel aan en gebruik jij humor in je communicatie of ben je juist zakelijk? Hou hier rekening mee.

Back-in-office

Een out of office voelt als een dood eind aan voor de klant. Communiceer daarom duidelijk wanneer je weer terug bent en je klanten een reactie kunnen ontvangen. Dit is belangrijk zodat ze weten je dat hun niet vergeten bent.

Wie wel?

Heeft jouw klant een spoedvraag? Zorg dan dat er een ‘in case of emergency’ mailadres of telefoonnummer in je out of office staat waar ze terecht kunnen met spoedvragen of belangrijke mededelingen.

Voorbeeld:

Hey,

Leuk dat je mailt, maar ik ben even op vakantie.

Heb jij een vraag, dan krijg je sowieso maandag 2 augustus antwoord.

Groeten vanaf het zonnige Spanje,

Aafke Driessen,
Marketing & Grafisch Vormgever | Bizz-Kit

👉 Toch marketing-tips nodig? Die vind je hier: www.bizz-kit.nl/blog

👉 Heb jij een spoedvraag? Dan kun je deze sturen via Whatsapp. We proberen dan zo snel mogelijk contact met je op te nemen.

© Copyright - Bizz Kit
×

Hey hallo,

wat leuk dat je op onze website kijkt. Heb jij een vraag of opmerking? Laat het ons dan weten ;)

× contact