Content Marketing

Het woordje marketing klinkt voor veel bedrijven al gauw duur, ingewikkeld en tijdrovend. Maar wat veel mensen niet weten, is dat je een hele boel gewoon zelf kunt doen en nog lekker in kunt plannen ook. Wij hebben een aantal voorbeelden van Online en Offline content marketing waar je lekker zelf mee aan de slag kunt.

 

Social Media Content

Je weet dat Social Media heel belangrijk is voor jouw online zichtbaarheid. Je wil dat je klanten je zien en volgen om zo uiteindelijk over te gaan tot een aankoop of contact opnemen. Toch vind je het lastig om te bedenken wat te posten en daarnaast vergeet je ook nog iedere keer om iets te plaatsen. Om voor volgers te zorgen, is het belangrijk om niet ‘gewoon maar iets’ te posten. Zorg dat je posts echt aansluiten bij jouw doelgroep. Is jouw doelgroep jonge meiden die houden van beautyproducten? Gebruik dan frisse mooie foto’s van de producten en hoe je deze gebruikt. Wanneer je doelgroep motorbikers zijn, dan gebruik je lekkere ruw uitziende foto’s waar veel zwart in voorkomt.

Zorg dat je content afwisselt tussen:

– Inspireren

– Informeren

– Overtuigen

– Boeien

 

E-mail Content

E-mail marketing in naast goedkoop ook lekker gemakkelijk. Laat mensen zich aanmelden voor jouw nieuwsbrief via de website. Je kan je nieuwsbrief gebruiken om informatie geven over jet product. Ben je Coach, vertel dan over de voordelen. Of geef tips om tot rust te komen voordat je gaat slapen. Gebruik afbeeldingen om je product overtuigender te maken en zet er direct een linkje richting je website onder. En om het helemaal af te maken kun je nieuwsbrief lezers iets extra’s geven wat het de moeite waard maakt om de nieuwsbrief te lezen. Denk bijvoorbeeld aan een informatiesheet of een korting.

 

Blog Content

Een blog op je website is ook een goedkope manier om bezoekers naar je site te trekken en vervolgens door te verwijzen naar je website. Je kan de blog namelijk lekker zelf schrijven, jij bent tenslotte de expert. Bedenk van tevoren waar je over wil vertellen. Gebruik goede zoekwoorden (bedenkt voor het schrijven hoe mensen zouden zoeken op google om bij jouw artikel uit te komen) en gebruik ze in jouw blog. Zorg dat je een mooie afbeelding toevoegt, maar zorg natuurlijk wel dat de foto die je gebruikt licentievrij is. Kijk bijvoorbeeld op een website als Pexels. Je kan in je blog ook doorverwijzen naar jouw producten. Zo leidt een informatieve blog misschien zelfs tot een aankoop of het zoeken van contact. Je kan de blog ook leuk gebruiken om te posten op social media om zo bezoekers naar je website te trekken.

 

Content Kalender

Om het tijds-dingetje te tackelen kun je een content kalender maken. Dit is een kalender die je maandelijks, ieder kwartaal of half jaarlijks zou kunnen maken. In deze kalender ga je (ver) van tevoren bedenken wat je kunt posten, schrijven of mailen. Je kan je als winkel bijvoorbeeld vasthouden aan feestdagen. Valentijnsdag is ieder jaar op dezelfde dag. Je kan dus al ver van tevoren bedenken hoe je hier je promotie omheen wil bouwen. Wanneer je dit voor meerdere momenten doet, krijg je een content kalender. Aan de hand van jouw kalender ga je alles klaarmaken en inplannen. Nu hoor ik je al denken: Social Media inplannen? Kan dat dan? Jazeker kan dat! Facebook is een tijdje geleden gekomen met een Studio voor Makers. Je kan hier je Facebook en Instagram pagina aan koppelen (via je eigen account of je business manager). Berichten van tevoren inplannen. Je bericht wordt dan vanzelf geposts op het aangegeven moment. En daar hoef jij dan dus helemaal niks meer aan te doen. Dat is pas ontzorgen. En ook voor E-mail marketing en Blogs werkt dit zo.

 

Lekker vooruit werken en alles in één keer doen, bespaart een hoop tijd en zorgt ervoor dat je je online marketing niet meer vergeet! Succes en veel plezier.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *