Set the mood!

Je bent een jonge ondernemer en hebt je net ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, of je bent al enige tijd bezig en het is tijd voor een nieuwe uitstraling. In elk geval heb je het besluit genomen om een logo te laten ontwerpen en je hebt de juiste persoon al gevonden om je hierbij te helpen. Maar dan?

In een wereld van miljoenen kleuren, duizenden vormen en iconen, honderden stijlen en vele letterfonts zijn de mogelijkheden oneindig. Dat maakt de klus voor een vormgever natuurlijk niet de makkelijkste. Maar wel de allerleukste!

Ik begin met vragen stellen om zo steeds een beetje dichter te komen tot wie je bent, wat je doet, wie je doelgroep is, waarom je de dingen doet die je doet en wat je uit wilt stralen naar jouw klanten.

Vanuit de antwoorden ga ik aan de slag met het filteren van alle informatie door aan de hand van kleuren en vormen de eerste beelden te vormen. Deze bundel ik in moodborden. Wist je bijvoorbeeld dat iedere kleur een eigen betekenis heeft en een bepaald gevoel geeft aan de consument (zonder dat ze het zelf in de gaten hebben). En ook vormen hebben een betekenis.

Meestal maak ik 3 moodboardjes: wat de klant aangeeft, wat ik aanbeveel en één die daar tussenin zit. Vervolgens kan er gekeken worden naar welke dingen je mooi vindt voor jou logo en welke dingen juist ook niet. Zo kunnen we samen verder toewerken naar het logo wat perfect past bij jou en je onderneming. Ben jij benieuwd naar een voorbeeld?

 

Dit is hoe de moodboards van SONS bijvoorbeeld begonnen. Uiteindelijk zijn de vormen van de spreekwolkjes en de kleuren van de 3 hoekjes gecombineerd. En dit is het eindresultaat:

Ben jij benieuwd wat Sons precies doet? Klik dan op het logo.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *