Denken is niet gratis
Als vormgever weet ik dat we een klant waanzinnig enthousiast kunnen maken tijdens het presenteren van een mooi vormgegeven project. En als marketeer weet ik dat we tijdens een gesprek met een klant, deze in ons enthousiasme kunnen meenemen naar onze ideeën. Maar wanneer het dan gaat over de prijs, ontstaat er vaak een vragende blik van de klant. Want je bent toch niet echt zoveel tijd kwijt met het maken van een campagnebeeld of een flyer? Nee dat klopt, het concrete maken is inderdaad maar een klein deel van de kosten.
Wanneer wij “gewoon maar even” een flyertje maken, krijgt de klant zeker niet dat wow-gevoel. En als jij als klant dit gevoel al niet krijgt, dan gooit jouw klant de flyer al helemaal bij het oud papier. In een tijd met veel verschillende reclame uitingen die je de hele dag om de oren vliegen, moet je zorgen dat je opvalt. Jij wil eruit springen en jouw (potentiële) klanten naar je toe trekken. Dat doe je niet met een flyer die “gewoon maar even” gemaakt is. Dat doe je met een goed doordachte flyer waar alles bij klopt. En dan moet er dus ook goed over nagedacht zijn.
Dat goed nadenken over jouw campagne, flyer, website etc., dat is nou precies waar onze kracht zit. Wij kijken naar het geheel, leggen verbindingen, kijken kritisch naar de doelgroep en verliezen het doel nooit uit het oog. Maar wij kijken ook verder dan dat. Wij geven advies wanneer we denken dat een ander eindproduct toch beter zou passen en denken mee in vervolgprojecten die aansluiten bij jouw doelen. En ja, daar betaal je voor. Want waar “gewoon maar even” goedkoop lijkt, is het uiteindelijk duurkoop. Je bereikt je doelen niet en gooit dus geld weg. Dus zullen we vanaf nu “gewoon maar even” open en eerlijk zijn waarvoor je betaalt, ons denkwerk vind je op de offerte terug als onderzoek, strategie of conceptvorming. En wanneer dat denkwerk en vormgeving samenkomen: thats where the magic happens.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!