Social media trends 2022

#1 Social media commerce
De afgelopen jaren zijn de online verkopen via social media alleen maar gestegen. Dit komt natuurlijk mede door de corona crisis. Als we niet naar de winkel kunnen en thuis moeten blijven, dan shoppen we toch gewoon lekker vanuit thuis. En daar is Social Media het ideale middel voor. Je kan namelijk gemakkelijk inspiratie combineren met het verkopen. Ook komend jaar zal dit weer een belangrijke social trend zijn. Verkoop jij producten? Zorg dan dat je webshop klaar staat.

#2 Ingesproken media
De ingesproken media zoals podcast hebben afgelopen jaar een enorme groei gemaakt. Je kan ze luisteren tijdens het rijden naar je werk, sporten, fietsen en ik luister ze zelfs tijdens het boodschappen doen. Een medium dat niet meer weg te denken. Heb jij als bedrijf een interessant verhaal te vertellen over je product, denk dan ook eens aan voice content. Bijvoorbeeld over makelaardij, reizen of marketing. Tip: Een leuke nieuwe voice app is clubhouse.

#3 Meer beeld en minder tekst
Hoewel iedereen steeds meer tijd door lijkt te brengen op social media, nemen we minder de tijd om een post goed te bekijken. Het moet dus lekker laagdrempelig zijn voor je volgers. Denk aan inspirerende beelden, korte filmpjes en snelle content.

#4 Verandering in social advertising
Dit jaar zal er veel veranderen op het gebied van social media advertising. Internet cookies zullen steeds minder gebruikt kunnen worden om gebruiksinformatie op te slaan. Hierdoor wordt het gericht adverteren naar de wensen en behoeften van de doelgroep moeilijker. En hoewel dit voor de privacy van internet gebruikers super fijn is, is het voor jou als adverteerder niet prettig. Wel zijn social media kanalen druk bezig met het zoeken naar andere opties om adverteren toch te optimaliseren.

#5 Influencers & creators
De afgelopen jaren zijn influencers dé trend geweest. Voor degene die deze trend gemist hebben of er niet zo in thuis zijn: Een influencers is iemand met een grote aanwezigheid op social media en een groot publiek die je betaald om jouw product onder de aandacht te brengen. Ook content creators zijn een grote trend. Dit is iemand die content creëert voor (digitale) media. Denk dan aan blogs schrijven, social media posts maken, nieuwsbrieven, video’s etc. Ook de komende jaren blijft dit een belangrijke trend om je bedrijf online onder de aandacht te brengen.

Wist je dat wij voor veel van onze klanten hun social media mogen onderhouden door content te creëren. Ben jij benieuwd of we jou hier ook mee kunnen helpen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek onder het genot van een kopje koffie/thee met natuurlijk een koekje!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *